Forumtransportu.pl - Wiadomosci

Najnowsze informacje z działu Wiadomosci

Podpisanie umowy z wykonawcą robót w polickim porcie 11 października w siedzibie Urzędu została podpisana umowa na zaprojektowanie oraz wykonanie robót pogłębiarskich i budowlanych, związanych z inwestycją pn. „Poprawa infrastruktury dostępowej do portu w Policach”. Wykonawcą tego zadania została, wyłoniona w postępowaniu przetargowym, holenderska firma Van den Herik Kust, za kwotę 21.994.442,00 złotych. Inwestycja będzie polegać na pogłębieniu toru podejściowego na Kanale Polickim do 10,5 m (z możliwością rozbudowania go w kolejnym etapie do 12,5 m) wraz z poszerzeniem w dnie do 100 m oraz pogłębieniem i poszerzeniem Kanału Kiełpińskiego (do głębokości 3 m i szerokości 25 m) wraz z podejściem (do głębokości 3,2 m i szerokości maksymalnej do 35 m) i zakolem (do głębokości 3,0 m i szerokości 35 m), a także na umocnienieniu skarpy wyspy Kiełpiński Ostrów. W zakres inwestycji wchodzi także zakup dwóch pław świetlnych (Kanał Policki) oraz dwóch pław dziennych (podejście do Kanału Kiełpińskiego). Zgodnie z harmonogramem, inwestycja powinna zostać zrealizowana do końca 2020 roku. Porozumienie o dofinansowaniu projektu, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Zwiększamy zatrudnienie w Białej Podlaskiej Ponad 40 nowych miejsc pracy czeka w biurach GITD w Białej Podlaskiej. O planach rozwoju bialskiej placówki Inspekcji informowali w środę Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur i prezydent Białej Podlaskiej Dariusz Stefaniuk. Nowe miejsca pracy Wydział Postępowań II Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej GITD w Białej Podlaskiej zatrudni 17 osób. Zainteresowani kandydaci mogą składać aplikacje do 24 października. Praca czeka też w bialskim Wydziale Postępowań II Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Obecnie prowadzone są tu nabory na 24 stanowiska, zatem zatrudnienie w bialskiej jednostce GITD zwiększy się o ponad 40 osób. - To doskonała informacja – ocenia Dariusz Stefaniuk, prezydent Białej Podlaskiej. – Liczymy na sporo aplikacji. Do tej pory zainteresowanie pracą w bialskich biurach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego było bardzo duże – dodaje Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego. Na ogłoszony w marcu tego roku nabór przez Biuro Kontroli Opłaty Elektronicznej wpłynęło 250 ofert. Rekrutacja lipcowa cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem. Do GITD w Białej Podlaskiej złożono ponad 300 aplikacji. Ok. 200 podań wpływało także w odpowiedzi na nabory ogłaszane przez Wydział II Postępowań Canard.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Stena Line wprowadza technologię sztucznej inteligencji do zarządzania żeglugą W ramach strategii Stena Line zmierzających do zmniejszenia zużycia paliwa w żegludze oraz zminimalizowania wpływu transportu morskiego na środowisko, armator prowadzi obecnie pilotażowy program wdrażania technologii sztucznej inteligencji (AI) na pokładach statków. Stena Line we współpracy z firmą technologiczną Hitachi pracuje nad modelem sztucznej inteligencji, który ma pomóc w przewidywaniu zużycia paliwa przez konkretny statek na określonej trasie. Model ten ma być wsparciem dla kapitana i oficerów podczas planowania rejsu. Jeśli projekt się powiedzie, będzie stanowił istotny wkład w realizację założeń strategii zrównoważonego rozwoju Stena Line, w tym w zmniejszenie zużycia paliwa o 2,5% rocznie. – Model symuluje wiele różnych scenariuszy, zanim zaproponuje najbardziej optymalną trasę i konfigurację urządzeń statkowych. Przy pomocy sztucznej inteligencji możemy wziąć pod uwagę kombinacje obejmujące wiele zmiennych, takich jak: prądy morskie, warunki pogodowe, stan wody, prędkość statku w wodzie - czego nie dałoby się wykonać ręcznie. – mówi Lars Carlsson, kierownik wydziału sztucznej inteligencji w Stena Line. Model AI wciąż jest w fazie rozwoju i powstaje dzięki zaangażowaniu załogi. Pierwsze badanie pilotażowe odbywa się na promie Stena Scandinavica, pod nadzorem kapitana Jana Sjöströma, który od 40 lat pracuje nad optymalizacją zużycia paliwa w Stena Line. – Pomagamy sztucznej inteligencji ewoluować i jest to bardzo interesujący i satysfakcjonujący proces. Od około czterech tygodni po każdym rejsie wprowadzamy poprawki do modelu. To niesamowite, jak model AI szybko się uczy. – mówi Jan Sjöström, kapitan Stena Scandinavica.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Panattoni Europe wybuduje fabrykę zmywarek BSH Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych, wmurował kamień węgielny pod budowę fabryki zmywarek BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, dedykowanej Przemysłowi 4.0. Inwestycja o powierzchni blisko 58 500 m kw. powstaje w Łodzi, w sąsiedztwie Central European Logistics Hub i jest największą realizacją dewelopera o charakterze produkcyjnym. Zakończenie prac budowalnych i przekazanie obiektu inwestorowi planowane jest na początek 2019 r., zaś pierwsze urządzenia opuszczą fabrykę w połowie 2019 r. Panattoni Europe dla Przemysłu 4.0. Deweloper zrealizuje kolejną inwestycję dla firmy BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., europejskiego lidera na rynku AGD i właściciela takich marek, jak Bosch, Siemens, Gaggenau oraz Zelmer. Jest nią powstająca w Łodzi fabryka zmywarek o powierzchni blisko 58 500 m kw. z halą produkcyjną o metrażu 47 400 m kw. i powierzchnią biurowo-socjalną liczącą 9500 m kw. W obiekcie stworzone zostanie centrum testów i rozwoju zmywarek. Sama inwestycja dostosowana będzie do potrzeb Przemysłu 4.0. - integracji zasobów ludzkich oraz sterowanych cyfrowo maszyn z Internetem i technologiami informacyjnymi – a także wyposażona w inteligentny system zarządzania budynkiem (BMS). Ponadto, zastosowane będą rozwiązania optymalizujące zużycie energii i zasobów.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

FM Logistic na ścieżce zrównoważonego rozwoju Jean-Christophe Machet (CEO FM Logistic) zainaugurował nowy Program Zrównoważonego Rozwoju Grupy FM. Dzięki niemu firma chce do 2022 roku osiągnąć konkretne cele w trzech podstawowych zakresach: trosce o pracowników, wpływie działalności firmy na środowisko naturalne oraz rozwojowi usług zrównoważonego łańcucha dostaw. Jednym z pierwszych działań jest przystąpienie Grupy FM Logistic do United Nations Global Compact, paktu na rzecz zrównoważonego rozwoju, do którego należy już ponad 13 tysięcy firm i instytucji ze 170 krajów. - „Chcemy stworzyć zespoły tworzące rozwiązania dla zrównoważonego łańcucha dostaw, które przyczyniać się będą do poprawy jakości życia. To jest nasza wizja”– mówi Daniel Franke, Dyrektor Zarządzający FM Logistic na Europę Centralną. – „Z kolei nasza misją jest by FM Logistic było międzynarodowym wzorcem w łańcuchu dostaw na rynkach, na których firma działa. Chcemy to osiągnąć poprzez doskonałe relacje z klientami, innowacyjność i doskonałość operacyjną” – dodaje.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Obwodnica Szczuczyna - czas na rozbudowę Wojewoda podlaski 10 października wydał zezwolenie na realizację II jezdni obwodnicy Szczuczyna. To pierwszy z ośmiu ZRID-ów na odcinki S61 w woj. podlaskim na które podpisaliśmy umowy na projekt i budowę. Druga jezdnia, o długości ok. 6,6 km, zostanie dobudowana od strony północno-zachodniej i połączy się istniejącym dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. W przeciwieństwie do pierwszej nitki, asfaltowej, wykonana będzie z betonu cementowego. Całość ma być gotowa w marcu 2020 roku i wówczas obwodnica Szczuczyna będzie miała standard dwujezdniowej drogi ekspresowej S61. Wartość kontraktu to ok. 75 mln. zł. Realizacja współfinansowana jest z Funduszy Europejskich w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Nowa innowacyjna opona zimowa MICHELIN Alpin 6 Michelin wprowadza na europejski rynek zimową oponę do samochodów osobowych MICHELIN Alpin 6. Nowa opona zapewnia najwyższe osiągi – od nowości do zużycia – oferując trwałość większą średnio o 20 proc. od konkurencyjnych opon premium*. Nowa MICHELIN Alpin 6 pokazuje swoją przewagę nie tylko gdy jest nowa, lecz także gdy osiągnie dopuszczalny poziom zużycia. W oponie zastosowano trzy innowacyjne technologie, między innymi ewolucyjnie samoregenerującą się rzeźbę bieżnika. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD* dowiodły, że opona Alpin 6 po osiągnięciu dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach. Innowacyjne technologie zastosowane w MICHELIN Alpin 6 • Samoblokujące się lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony. • Ukośne zagłębienia na dnie rowków, które wzmacniają trakcję i hamowanie na śniegu. • Dwuwarstwowa mieszanka bieżnika, która wraz ze zużywaniem się opony zapewnia elastyczność i przyczepność na śniegu i w warunkach zimowych niezależnie od głębokości pozostałego bieżnika.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Dlaczego w cyberbezpieczeństwie brakuje pracowników? 350 tysięcy wakatów do obsadzenia w Europie Specjaliści do spraw cyberbezpieczeństwa są obecnie poszukiwani w niemal każdej branży na świecie. Zatrudnianie ich staje się jednak coraz trudniejsze ze względu na powiększającą się od dłuższego czasu lukę kwalifikacyjną – do 2022 roku zabraknie w tym obszarze nawet 350 tysięcy pracowników w samej Europie. Rynek wchłonął specjalistów Efektem coraz powszechniejszego wykorzystywania technologii przez organizacje są stale rosnące zagrożenia, dlatego pracownicy specjalizujący się w dziedzinie cyberbezpieczeństwa są uznawani za niezbędny element każdego zespołu. – Stanowiska IT pozostają nieobsadzone, ponieważ organizacje szukają głównie kandydatów z dużym doświadczeniem w kwestiach bezpieczeństwa. Niestety zapotrzebowanie na takich pracowników już dawno przekroczyło ich rzeczywistą liczbę – zwraca uwagę Jolanta Malak, regionalna dyrektor Fortinet w Polsce. Zmagania z luką kwalifikacyjną Zainteresowanie tematem cyberbezpieczeństwa systematycznie rośnie – po pierwsze, ze względu na coraz bardziej skomplikowane formy ataków, po drugie, z uwagi na nowe regulacje (takie jak RODO) i powiązane z nimi wysokie grzywny, których firmy chcą uniknąć. Ponieważ zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie jest tak duże, a luka kwalifikacyjna wciąż się powiększa, organizacje są gotowe oferować im bardzo wysokie stawki. Z kolei kandydaci na takie stanowiska powinni spełniać rygorystyczne wymogi. Aby takich znaleźć, firmy powinny też aktywnie promować pracę w obszarze cyberbezpieczeństwa i oferować specjalistom możliwości podnoszenia kwalifikacji i rozwoju.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Agility Logistics wprowadza serwis on-board courier Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, wzmacnia ofertę usług lotniczych. Operator, który specjalizuje się we frachcie lotniczym, teraz rozszerza swoją ofertę także o usługi specjalne i zindywidualizowane, w tym serwis on-board courier. Przy organizacji tego typu transportów spedytorzy Agility Logistics wykorzystują możliwości globalnej sieci logistycznej Agility, obecnej w ponad 100 krajach na świecie. „W tym roku we wszystkich obszarach działalności, czyli spedycji drogowej, lotniczej, morskiej i kolejowej, odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki, ale zdecydowanym numerem 1, jeśli chodzi o dynamikę wzrostu, są usługi lotnicze. Dlatego wzmocniliśmy naszą ofertę, rozszerzając fracht lotniczy o transporty specjalne i dedykowane on-board courier. O ten rodzaj usług coraz częściej pytają nas klienci, głównie z branży motoryzacyjnej i przemysłowej, dla których w sytuacjach awaryjnych, związanych np. z przestojem linii produkcyjnej, istotne znaczenie ma czas i szybkość dostawy” mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. Organizacja transportów specjalnych i dedykowanych wymaga dużego doświadczenia, bardzo dobrej znajomości procedur, przepisów prawa lokalnego i międzynarodowego oraz odpowiedniego zaplecza logistycznego i technologicznego. Kluczowe znaczenie ma czas nie tylko samej dostawy, ale także potrzebny do zaplanowania i przygotowania całego procesu transportowego.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Nowy cross-dock dla JAS-FBG w SEGRO Business Park Łódź Na terenie SEGRO Business Park Łódź powstaje dla firmy logistycznej JAS-FBG S.A. magazyn w systemie cross-dock, o łącznej powierzchni 6600 m2. W procesie negocjacji i przygotowania strategii najmu, JAS-FBG reprezentowali eksperci z Maxon Nieruchomości. Szyty na miarę firmy JAS-FBG S.A. budynek będzie składał się z 6000 m2 powierzchni magazynowej i 600 m2 powierzchni biurowo-socjalnej. W obiekcie dla JAS-FBG znajdzie się aż 28 docków. Powstaną także nowe miejsca parkingowe: 19 dla samochodów ciężarowych oraz 20 dla osobowych. Magazyn zostanie oddany do użytkowania w IV kwartale 2018 roku. – Rozwój dystrybucji krajowej w okresie dwóch ostatnich lat jest bardzo dynamiczny. Aby sprostać zapotrzebowaniu naszych klientów, w latach 2016-17 zmieniliśmy obiekty w Krakowie, Wrocławiu, Kielcach, Białymstoku, Rzeszowie oraz zakończyliśmy budowę własnej inwestycji w Słupsku. W bieżącym roku dokonujemy istotnej zmiany magazynu w Łodzi, który jednocześnie pełni funkcję sortowni przesyłek drobnicowych. Szukaliśmy miejsca które będzie dobrze skomunikowane z węzłem autostradowym oraz z dogodną infrastrukturą komunikacji miejskiej. Nowy budynek będzie magazynem typu cross-dock posiadającym dwukrotnie większą ilość bram niż magazyn w standardowym układzie, dzięki czemu znacznie usprawnimy operacje przeładunkowe. Dużym udogodnieniem jest również fakt, że obiekt budowany jest wyłącznie dla JAS-FBG – komentuje Hubert Michalski, Kierownik Działu Spedycji Krajowej w JAS-FBG S.A.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Od Legnicy do Bolkowa jedziemy ekspresową S3 O kolejne 36 km wydłużyła się droga ekspresowa S3. Dziś oddano do użytku dwa odcinki realizacyjne, od położonego na autostradzie A4 węzła Legnica Południe do węzła Bolków. Tym samym region został skomunikowany z autostradą A4 a jeszcze w tym roku ekspresową S3 będzie można z Bolkowa dotrzeć do Szczecina. W 2023 r. przejedziemy całą blisko 500-kilometrową trasą od Świnoujścia do granicy z Czechami. To fragment międzynarodowej drogi E65 łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania. Łączna wartość realizowanych obecnie i oddanych w tym roku odcinków S3 od Świnoujścia do Bolkowa oraz dwóch ostatnich od Bolkowa do granicy z Czechami, na które w październiku podpiszemy umowę to ok. 6,7 mld zł. Większość tej kwoty, 4,8 mld zł, przypada na inwestycje za które odpowiada wrocławski Oddział GDDKiA (od w. Kaźmierzów do granicy z Czechami). Budowa S3 od węzła Legnica Południe do węzła Bolków podzielona była na dwa zadania. Pierwsze, do węzła Jawor Wschód (oGDDKiA długości ok. 19,7 km) zrealizowało konsorcjum firm: Eurovia Polska i Warbud (wartość prac ponad 295 mln zł). Drugi odcinek, do węzła Bolków (o długości ok. 16,1 km), zrealizowała firma Mota-Engil Central Europe (wartość ok. 323 mln zł). Powstała dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu na którą wjazd możliwy jest poprzez cztery nowe węzły drogowe: Jawor Północ, Jawor Wschód, Jawor Południe i Bolków. Zbudowano 25 mostów i wiaduktów nad drogą ekspresową i w jej ciągu, urządzenia ochrony środowiska (w tym przejścia ekologiczne dla zwierząt), ekrany akustyczne, przeciwolśnieniowe i osłonowe a także pasy zieleni izolacyjnej i krajobrazowej.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Rząd szykuje zmiany. Czy leasing będzie nadal się opłacał? Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym wprowadzająca zmiany w rozliczaniu samochodów osobowych w działalności gospodarczej trafiła do Sejmu. Ministerstwo Finansów zrezygnowało z niektórych restrykcyjnych propozycji, które pojawiły się na wcześniejszym etapie prac. W projekcie skierowanym do Sejmu utrzymana została propozycja podwyższenia wartości początkowej dla potrzeb amortyzacji samochodu osobowego do 150 000 zł. Zaproponowano również, aby wartość początkowa samochodu osobowego, który jest samochodem elektrycznym, wynosiła 225 000 zł. Przedsiębiorcy z pewnością przyjmą tę zmianę z zadowoleniem, ponieważ będą mogli rozliczać w kosztach amortyzację samochodu osobowego do wysokości 150 000 zł, a nie (jak to jest obecnie) do wysokości 20 000 euro (czyli ok. 80 000 zł). Ministerstwo proponuje limitowanie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków eksploatacyjnych, ale limit ten zostanie podwyższony z 50 do 75% rzeczywiście poniesionych wydatków w przypadku samochodów osobowych wykorzystywanych zarówno w działalności gospodarczej przedsiębiorcy, jak i prywatnie. Za samochody wykorzystywane prywatnie uznawane będą samochody, dla których nie jest prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu dla celów podatku VAT. Co ważne, w sytuacji gdy opłata za leasing zostanie skalkulowana tak, że obejmie koszty eksploatacyjne, do tej części opłaty należy zastosować limit 75%.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Biuro idealne: raport Walter Herz W ramach otwarcia tegorocznej edycji Akademii Najemcy firma doradcza Walter Herz zaprezentowała raport Biuro 10.0, w którym zawarte zostało kompendium wiedzy na temat procesu najmu oraz aranżacji powierzchni biurowych Raport Biuro 10.0 jest pierwszą w Polsce komplementarną publikacją poświęconą kwestii wyboru powierzchni w oparciu o funkcjonalną i techniczną analizę potrzeb firmy. W opracowaniu omówiony został temat procesu wynajmu, selekcji ofert, negocjacji warunków umów i aranżacji przestrzeni biurowej. Studium prezentuje także najnowsze trendy w projektowaniu miejsc pracy z wykorzystaniem najciekawszych nowinek technicznych. Wybór, czy relokacja biura to złożony proces, do realizacji którego punktem wyjścia powinno być zdefiniowanie walorów stanowiących wartość w firmie i modelu pracy zespołu. To aspekty kluczowe do wskazania rozwiązań przestrzennych i technologicznych, które najbardziej sprzyjałyby zadowoleniu pracowników i rozwojowi ich talentów, co jest teraz swoistą kartę przetargową w procesie rekrutacji. Zaprezentowany raport jest zbiorem praktycznych wskazówek dla najemców przekazanych w 10 krokach, które prowadzą do wyboru najlepszych rozwiązań dla firm o zróżnicowanym profilu. Specjaliści Walter Herz przygotowali analizę we współpracy z partnerami, firmami wyspecjalizowanymi w dziedzinie doradztwa technologicznego, świadczącymi usługi fit-outowe i oferującymi kompleksowe rozwiązania w zakresie umeblowania.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Port Gdańsk z wizytą w Singapurze Singapur to jedna z najsilniejszych gospodarek w Azji, zaś tamtejszy port morski plasuje się w ścisłej czołówce. Współpraca morska między Singapurem a Polską to temat szeregu spotkań, w których udział wzięli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. Delegacja portów w Gdańsku i Gdyni towarzyszyła wizycie rządowej, której przewodził Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. W tym czasie do portu w Singapurze zawinął żaglowiec „Dar Młodzieży”, opływający kulę ziemską z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Prócz promocji Polski oraz rodzimej branży morskiej, delegacja miała także na celu wzajemną wymianę doświadczeń. Z punktu widzenia ZMPG najważniejszym punktem wizyty były bilateralne spotkania zarówno z Zarządem Portu Singapur, jak również największym operatorem kontenerowym na świecie, który ma siedzibę w Singapurze - PSA International. Port w Singapurze jest drugim największym portem na świecie. Jego rozwiązania logistyczne, elektroniczne oraz procesowe wyznaczają trendy w światowej branży morskiej. - Dla Portu Gdańsk niezwykle ważne jest nawiązywanie relacji biznesowych i osobistych z najlepszymi w branży. Mamy niepowtarzalną szansę wykorzystać i wdrożyć najnowsze technologie, pokonując od razu kilka etapów rozwoju portu. Jesteśmy przekonani, że kompetencje i doświadczenie PSA oraz MPA zdecydowanie mogą poprawić funkcjonowanie naszego portu.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla zostanie przedłużona Podpisano dziś umowę na projekt i budowę północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40 o długości 14,6 km. Wykonawca inwestycji, firma Strabag, zaprojektuje i wybuduje obwodnicę za ok. 220,6 mln zł. Planowany termin oddania do ruchu - wiosna 2022 r. - Realizujemy politykę zrównoważonego rozwoju. Chcemy, aby ważne inwestycje powstawały w każdym regionie Polski. Nie dzielimy Polski na A i B: Polska jest jedna. Obwodnica Kędzierzyna-Koźla będzie komfortową drogą klasy GP. Mieszkańcy miasta poczują ulgę, gdy ruch ciężarowy zostanie wyprowadzony na obwodnicę - powiedział minister Andrzej Adamczyk. Od istniejącego odcinka dwujezdniowej obw. Kędzierzyna-Koźla pobiegnie nowa trasa o nawierzchni bitumicznej. Jednojezdniowa, początkowo z dodatkowym pasem do wyprzedzania a od niemal połowy odcinka w tradycyjnym układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Włączy się do istniejącego przebiegu DK40 na terenie woj. śląskiego. W ramach inwestycji powstanie 19 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z obwodnicą, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

BM Reflex: Tanieje ropa naftowa. Czy wrócą obniżki na stacje? Podwyżki cen diesla na stacjach w tym tygodniu nie są prawdopodobnie ostatnimi w październiku. Większą stabilizację, z szansą na korekty w dół, obserwujemy w przypadku benzyny, która wyraźnie tanieje już na rynku hurtowym. Zwiększy to prawdopodobnie różnicę między ceną detaliczną benzyny Pb95 a diesla z 4 gr/l do blisko 10 gr/l. Średnie ceny paliw kształtują się na następującym poziomie: benzyna bezołowiowa 95 - 5,13 zł/l, benzyna bezołowiowa 98 – 5,41 zł/l, olej napędowy – 5,17 zł/l, autogaz – 2,47 zł/l. Nie po raz pierwszy ceny oleju napędowego na stacjach przekraczają ceny benzyny bezołowiowej 95. O ile jeszcze w ubiegłym tygodniu wiele stacji oferowało diesla w cenach wyższych od Pb95, to w tym tygodniu widzimy to już w średnich poziomach cen dla 15 województw. W skali kraju różnica ta sięga 4 groszy na litrze i niezależnie od kierunku zmian cen poszczególnych paliw w przyszłym tygodniu prawdopodobnie pogłębi się. Z analizy cen hurtowych i poziomu marży detalicznej dla oleju napędowego i benzyny Pb95 wynika, że ta różnica już wcześniej powinna być widoczna na stacjach i w znacznie wyższej skali niż obecnie. Niestety przy wzrostach cen paliw często mamy do czynienia ze spadkiem marży detalicznej i taką sytuację notujemy obecnie dla oleju napędowego. Tu średnia marża liczona do ceny SPOT obowiązującej w krajowych rafineriach jest ujemna. Pożądana byłaby więc podwyżka cen diesla na stacjach o co najmniej 10 -15 groszy na litrze.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

W Centrum Logistycznym LC Warszawa w Ołtarzewie pod Warszawą buduje się nowa przestrzeń magazynowa Fabryka silników Mercedes-Benz w Jaworze nie jest jedyną inwestycją Daimler AG w Polsce. Równocześnie trwają też prace nad rozbudową centrum logistycznego Mercedes-Benz „LC Warszawa” zlokalizowanego w Ołtarzewie pod Warszawą. Rozbudowa prowadzona jest przez Daimler Real Estate wraz z Mercedes-Benz Polska, a inwestycja obejmuje budowę nowej hali magazynowej wraz z zapleczem biurowym i socjalnym. Jej powierzchnia będzie wynosić około 15 000 metrów kwadratowych, czyli sama nowa część centrum logistycznego będzie ponad 60% większa od poprzedniej, oddanej do użytku w 2001 roku. Za projekt architektoniczny oraz nadzór nad budową odpowiedzialna jest firma Bilfinger Tebodin Poland Sp. z o.o. a generalne wykonawstwo zostało powierzone firmie KAJIMA Poland Sp. z o.o. Prace budowlane rozpoczęły się 4 czerwca 2018, a zakończenie inwestycje planowane jest na koniec stycznia 2019. LC Warszawa zaopatruje w oryginalne części zamienne Mercedes-Benz sieć dealerską w Polsce, na Ukrainie, Białorusi, Litwie, Łotwie i Estonii. Nowa inwestycja bez wątpienia pozwoli jeszcze sprawniej dostarczać oryginalne części zamienne do dealerów w tej części Europy.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Auta na minuty są w Polsce coraz bardziej popularne. Teraz taka usługa będzie dostępna też w wersji dla aut dostawczych PwC prognozuje, że w 2030 roku już co trzeci kilometr przejechany w Europie będzie realizowany w formule carsharingu. Szacuje się, że w najbliższych latach ten rynek będzie rósł średnio o 30 proc. rocznie. Wypożyczalni samochodów na minuty przybywa również w Polsce, podobnie jak użytkowników tej usługi. Teraz carsharing – tyle że w wersji big – wprowadza do Polski spółka CityBee, która sprawdziła się już na litewskim rynku. Pierwsze auta dostawcze do wynajęcia na minuty pojawiły się już na ulicach Warszawy, skąd usługa będzie rozszerzana na kolejne miasta. – Carsharing to w trzech słowach auto na minuty. Wypożyczamy samochód przez aplikację, korzystamy z niego tyle, ile potrzebujemy, i kończymy wynajem także przez aplikację. CityBee jako pierwsi wprowadza do Polski duże samochody, stąd też nazwa big carsharing. Działa on na podobnej zasadzie, z tym że samochody są dużo większe – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Bogdan Marszałek, country manager CityBee. Zgodnie z analizami PwC przedstawionymi w raporcie „The five dimensions of automotive transformation”, w 2030 roku już co trzeci kilometr przejechany w Europie będzie realizowany w formule carsharingu. Szacuje się, że w najbliższych latach ten rynek będzie rósł średnio o 30 proc. rocznie. Jak prognozuje Frost & Sullivan, do 2025 roku liczba użytkowników carsharingu ma wzrosnąć do 36 mln, a flota dostępnych samochodów ma się zwiększyć do 427 tys.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Portowy elektryk od Solarisa Firma Solaris Bus & Coach S.A. posiada duże doświadczenie w produkcji autobusów specjalistycznych. W swym portfolio podpoznański producent ma m.in. mobilny salon kosmetyczny, punkt poboru krwi, centrum filmowe, centrum dowodzenia straży pożarnej czy autobusy lotniskowe. Oprócz terminali na lotniskach Solarisy obsługują także ruch pasażerski w portach promowych. W 2015 roku Solaris wyprodukował 8 autobusów dedykowanych do obsługi ruchu pasażerskiego w porcie Pireus w Grecji. Niedawno kolejny pojazd o takim przeznaczeniu, wyprodukowany w Bolechowie, dostarczono do szwedzkiego portu w Ystad. Autobus dedykowany do obsługi ruchu pasażerskiego pomiędzy terminalem a promami jest pojazdem unikatowym nie tylko ze względu na dość szczególny charakter użytkowy. Jest to bowiem pierwszy w dotychczasowej historii dostaw z Bolechowa pojazd tego typu z napędem elektrycznym. Solaris Urbino 12 electric, który rozpoczął kursy w porcie w Ystad napędzany jest za pośrednictwem portalowej osi elektrycznej z wbudowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Magazynami energii są baterie typu Solaris High Power o pojemności 58 kWh, do ładowania których, zgodnie z życzeniem zamawiającego, wykorzystywana jest ładowarka pokładowa umożliwiająca nocne ładowanie pojazdu z mocą do 20 kW.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Umowa na ostatni odcinek trasy Via Baltica podpisana! 11 października 2018 r., w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód - Kolno. GDDKiA - Do bardzo ważna chwila dla mieszkańców Łomży, Podlasia, ale i wszystkich Polaków. Finalizujemy proces rozpoczęty w obecności Premier Beaty Szydło na początku 2016 r. Wtedy zapadła decyzja o skierowaniu do realizacji inwestycji na trasie Via Baltica. Dzisiaj podpisujemy już umowę na ostatni odcinek tej trasy. Umowa na projekt i budowę blisko 13-kilometrowej obwodnicy Łomży oznacza, że w realizacji jest ponad 200 km drogi ekspresowej S61. Wartość prac budowlanych w ramach S61 przekracza 5 mld zł. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, powinniśmy pojechać przed końcem 2021 r. - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Odcinek S61 Łomża Zachód - Kolno, stanowiący fragment obwodnicy Łomży, zaprojektuje i zbuduje firma TOTO. Wartość kontraktu to ponad 525,6 mln zł. Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla całego zadania oraz wykonanie inwestycji. Na ukończenie drogi firma ma 31 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Oddanie do ruchu obwodnicy Łomży jest planowane w ostatnim kwartale 2021 roku.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Każdy wypadek, to o jeden wypadek za dużo • Mercedes-Benz jako długoletni lider rynkowy w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i asystujących • Cele polityczne: zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków komunikacyjnych o połowę • Znacznie mniej wypadków dzięki zautomatyzowanym systemom hamowania awaryjnego Bezpieczeństwo ruchu samochodów ciężarowych jest aktualnie tematem gorącej debaty politycznej. Jedni żądają zaostrzenia przepisów, inni zakazów wyłączania systemów asystujących. Także media w ubiegłych miesiącach intensywnej informowały o ciężkich wypadkach na końcach zatorów drogowych oraz kolizjach samochodów ciężarowych z rowerzystami lub pieszymi. Dla Mercedes-Benz Trucks każdy z tych wypadków to o jeden wypadek za dużo. Dlatego działy badań nad wypadkami i rozwoju nieustannie pracują nad systemami zapobiegania wypadkom i ich systematycznym udoskonalaniem. Marka Mercedes-Benz już od dawna jest liderem w tej dziedzinie. Na przykład w zakresie zautomatyzowanych systemów awaryjnego hamowania lub asystenta martwego pola, którego aktualnie Mercedes-Benz, jako jedyny producent na świecie, oferuje w postaci w pełni zintegrowanego systemu.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Barwny lookbook elementem employer brandingu Walter Herz Firma doradcza Walter Herz wydała oryginalny lookbook pokazujący team podczas pracy, chcąc w ten sposób zaprosić do zespołu osoby ceniące możliwość wyrażania siebie w środowisku zawodowym Już z okładki lookbooka widać, że sztywne zasady firmowego dress code’u w tej firmie nie obowiązują. W Walter Herz wszyscy dobierają stylizacje według własnego uznania, a te tylko swoim eleganckim charakterem przypominają standardowe biznesowe ubiory. O biurze tej firmy na pewno nie można powiedzieć, że jest standardowe i nudne. Widać, że to miejsce w którym panuje świetny klimat i wszyscy traktują się po partnersku. Gdzie zasadą jest swoboda w doborze stroju, który mimo że nie jest skonwencjonalizowany i bezbarwny, nadal odpowiada biznesowemu kanonowi. Lookbook zawiera zdjęcia zespołu podczas codziennej pracy. Można w nim zobaczyć ciekawe i barwne stylizacje, w których moda gra ze swobodą i biznesową klasą. - Dobrze dobrany strój do pracy buduje profesjonalny wizerunek i spójny obraz firmy. Ubiór w biznesie musi być stosowny do okoliczności, jeśli chcemy okazywać szacunek innym, ale ważny jest również szacunek do samego siebie. Nasz zespół to różnorodne osobowości. Każda z osób w inny sposób wyraża siebie i każda jest w tym wyjątkowa. Chcemy być firmą innowacyjną i wyznaczać trendy, a nie oglądać się na innych i porównywać. Zawsze byliśmy i będziemy sobą, co można zobaczyć oglądając nasz nowy lookbook, w którym pokazujemy się jako zespół. W codziennych stylizacjach wyrażają się osobiste preferencje całej załogi. To dla nas przestrzeń na bycie sobą, ale to nie jedyne pole pozostawiające margines na indywidualizm w firmie, dlatego czujemy się z sobą dobrze – tłumaczy Bartłomiej Zagrodnik, Partner w Walter Herz.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Zawirowania polityczne na świecie nie studzą aktywności inwestorów Przewiduje się, że do 2020 roku krótko- i długoterminowe stopy procentowe w Europie nie będą gwałtownie rosnąć. Ograniczy to ewentualny niekorzystny wpływ na rynki nieruchomości, pomimo doniesień o niedawnej wyprzedaży obligacji w USA, która może oznaczać koniec okresu bardzo niskich stóp procentowych, które zdominowały aktualny cykl na rynku nieruchomości. Szybko rosnąca aktywność najemców, niski wskaźnik pustostanów oraz ograniczona liczba realizowanych inwestycji budowlanych doprowadziły do stopniowej zmiany warunków rynkowych na korzyść wynajmujących, co przełożyło się na wyższe stawki czynszu oraz stabilizację na większości europejskich rynków w 2018 roku. Ma to pozytywny wpływ na wartość nieruchomości i stopę zwrotu i mimo że rentowność jest w szczytowym punkcie cyklu, ten stan rzeczy powinien się utrzymać w 2019 roku – wynika z najnowszego raportu Colliers International pt. „Capital Flows Report”. — Pomimo warunków typowych dla późnego etapu cyklu na rynku nieruchomości oczekujemy, że rok 2018 będzie kolejnym, w którym inwestycje w Europie utrzymają się na wysokim poziomie. Obserwujemy kilka niepokojących czynników makro, które mają wpływ na decyzje podejmowane przez globalnych inwestorów, np. podwyżki stóp procentowych w USA, globalne spory handlowe, niski wzrost gospodarczy w Europie oraz ryzyko „twardego Brexitu” lub braku porozumienia w tej sprawie. Choć coraz wyraźniej widać, że inwestorzy są ostrożniejsi, jeżeli chodzi o jakość źródła dochodów, faktyczny wzrost stawek czynszów i inicjatywy dotyczące aktywnego zarządzania aktywami, chęć inwestowania w nieruchomości i dywersyfikacji globalnych portfeli utrzymuje się — mówi Richard Divall, dyrektor Działu Rynków Kapitałowych w regionie EMEA w Colliers International.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Operator logistyczny zbuduje dom i nastroi gitarę Duża konkurencja na rynku usług logistycznych w połączeniu z rosnącą potrzebą różnorodności w konfiguracji produktów stawiają przed operatorami kolejne wyzwania. Wśród nich są m.in. konieczność specjalizacji oraz rozbudowy zakresu usług w swoim portfolio. Czym jest VAS i w jaki sposób mogą na nim skorzystać producenci? Rynek TSL w Polsce od blisko trzydziestu lat nieustannie się rozwija, systematycznie dostosowując swoją specyfikę do zmieniających się warunków rynkowych. Zaawansowane niegdyś systemy informatyczne, pozwalające na obsługę klientów w zakresie operacji magazynowych oraz dystrybucji, obecnie stanowią standard. Razem z pojawieniem się w naszym kraju lokalnych oddziałów międzynarodowych operatorów poprzeczka została zawieszona jeszcze wyżej, a wzmacniająca się w ten sposób konkurencja nie słabnie do dziś – mówi Marcin Witek, VAS Business Development Specialist w DSV Solutions. Przedsiębiorstwa prześcigają się w implementacji nowoczesnych rozwiązań oraz rozszerzaniu swojego portfolio usług tak, aby zapewnić klientom jak najbardziej kompleksową obsługę. Dotyczy to także wysokich wymagań jakościowych, które w dzisiejszych czasach stanowią kolejny standard, niezbędny do tego, aby móc w ogóle konkurować na czele rynku usług logistycznych. Znaczenie VAS Tym samym poszukiwanie aspektów działalności, pozwalających na wyróżnienie się wśród konkurencji stało się jeszcze trudniejsze, a na pierwszy plan wysunęła się tzw. wartość dodana czyli VAS (value added services). Zapewnienie klientom możliwości realizacji niestandardowych usług stanowi niezbędny element budowania trwałych, wieloletnich relacji opartych na partnerskiej współpracy.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Dachser Stryków rośnie w dwucyfrowym tempie Dachser, globalny operator logistyczny, rozwija swój oddział w centralnej Polsce. Liczba przesyłek obsłużonych przez Dachser w podłódzkim Strykowie wzrosła w pierwszym półroczu tego roku o 16% w porównaniu z takim samym okresem 2017 r., a ich tonaż zwiększył się o ponad 14%. Ponadto oddział uruchomił kolejne cztery bezpośrednie połączenia do Niemiec, dzięki czemu na koniec czerwca 2018 r. dysponował 15 stałymi liniami drobnicowymi wychodzącymi do tego kraju. - Ze względu na rozwój naszych klientów i związany z tym dynamiczny przyrost wolumenu przesyłek drobnicowych, wysyłanych głównie w kierunku zachodniej granicy, nieustannie rozbudowujemy sieć bezpośrednich połączeń z terminalami Dachser w Niemczech. Dzięki nowym liniom jesteśmy w stanie zachować elastyczność operacyjną i sprawnie realizować zlecenia przy zachowaniu najwyższych standardów jakości obsługi oraz krótkiego czasu dostaw – mówi Jarosław Wojnarski, regionalny kierownik sprzedaży Dachser w Strykowie. Oddział w Strykowie, ze względu na swoje centralne położenie i dostęp do szlaków transportowych, należy do kluczowych punktów operatora na logistycznej mapie kraju. Stąd towary polskich producentów trafiają głównie do Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. operator uruchomił cztery nowe linie - do Dortmundu, Neuss, Kassel i Rheine. Strykowski oddział jest też platformą dla europejskiej sieci dla krajów nadbałtyckich - Litwy, Łotwy i Estonii. Oprócz tego ciężarówki z logo Dachser docierają z okolic Łodzi na południe Europy – oddział ma bezpośrednią linię drobnicową na Słowację, gdzie ulokowany jest wschodni Eurohub obsługujący całą południowo-wschodnią Europę.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Zakup winiet na Litwę, Łotwę i Estonię w aplikacji A-Toll A-Toll to nazwa nowej platformy online, służącej do zakupu winiet na Litwę, Łotwę i Estonię. DKV Euro Service jest jedynym operatorem kart paliwowych, który umożliwia korzystanie z tej aplikacji. Narzędzie dostępne jest na stronie www.a-toll.eu. Można pobrać je za darmo z App Store lub Google Play. A-Toll umożliwia wygodne opłacanie zakupu winiet przez Internet. Aplikacja pozwala na dokonanie zakupu w wyprzedzeniem. W przypadku klientów DKV koszt transakcji zostaje doliczany do zbiorczej faktury za inne produkty i usługi. Narzędzie A-Toll oferuje oddzielny dostęp do konta dla zarządców flot oraz kierowców. Menedżer floty decyduje, czy chce samodzielnie zamawiać winiety i dzięki temu w pełni kontrolować wydatki i terminy ważności. Jeśli woli, może nadawać dostępy do aplikacji swoim kierowcom, którzy z własnego telefonu w szybki i prosty sposób kupują winietę. Po uzyskaniu dostępu, wystarczy zalogować się do portalu (w przypadku klientów DKV należy podać numer karty DKV), wybrać kraj oraz typ winiety, a następnie potwierdzić zamówienie. Płatne drogi na Litwie, Łotwie i w Estonii Przypomnijmy, że na terenie Litwy opłatami objęte są drogi od A1 do A18. Obowiązkowi płatności myta podlegają wszystkie pojazdy ciężarowe od 3,5 t i autobusy mające 8 lub więcej miejsc siedzących. W ofercie znajdują się winiety: dzienne, tygodniowe, miesięczne i roczne.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne. Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych z podpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie z umową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów. Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf. Kolejną charakterystyczną cechą pojazdu będą drzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarował miejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego aż 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

MSR Gryfia: rozpoczęcie procesu produkcyjnego lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku W ramach realizacji umowy zawartej we wrześniu 2017r., pomiędzy Morską Stocznią Remontową Gryfia S.A. a Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Gdańsku na wybudowanie czterech lodołamaczy, w tym trzech liniowych i jednego czołowego, po zakończeniu etapu projektowania dokumentacji technicznej i przeprowadzeniu badań modelowych, w dniu 08.10.2018r., oficjalnie rozpoczęto proces produkcyjny budowy lodołamaczy. W obecności przedstawicieli zamawiającego, Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS S.A. i Zarządu Stoczni, pracownicy stoczni uruchomili proces cięcia blach przeznaczonych na pierwszą sekcję lodołamacza czołowego. Lodołamacz czołowy przeznaczony jest do rozbijania zatorów lodowych i wyłamywania rynien w pokrywie lodowej natomiast lodołamacze liniowe przeznaczone są do rozszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacz czołowy a także jej wyłamywanie w obszarach niedostępnych dla lodołamaczy czołowych oraz do utrzymania drożności w rynnie. Nowe lodołamacze operować będą w rejonie dolnej Wisły, w obszarze odpowiedzialności RZGW Gdańsk.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

Na jakie mieszkania deweloperzy mają najwięcej chętnych Jakie mieszkania wyprzedają się najszybciej w inwestycjach wprowadzanych na rynek? Do jakiej kwoty poszukuje lokali największa grupa nabywców? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A. Na rynku mamy dwie podstawowe grupy klientów, są to klienci inwestycyjni i osoby poszukujące mieszkań dla zaspokojenia swoich potrzeb. Pierwsza grupa klientów zainteresowana jest głównie mieszkaniami w centrach dużych miast, blisko ośrodków akademickich i biurowych o możliwie najmniejszym metrażu, w cenach mieszczących się w przedziale 250-300 tys. zł. W przypadku zakupów na cele mieszkaniowe oczekiwania klientów są uzależnione od wielkości gospodarstwa domowego. W zależności od tego, czy jest to pierwsze mieszkanie dla singla, lokal dla młodego małżeństwa, czy większej rodziny, ceny wahają się średnio od 200 tys. zł do 500 tys. zł. Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska Kwota, do jakiej klienci preferują mieszkania zależy w znacznej mierze od grupy nabywców, do której kierowany jest projekt. Upraszczając można jednak powiedzieć, że nabywcy inwestycyjni w interesujących ich lokalizacjach chętnie kupują mieszkania o małym metrażu w cenie do 300 tys. zł. Natomiast na przykład w projektach premium często w pierwszej kolejności sprzedają się największe mieszkania, nabywane przez najbardziej wymagających klientów, poszukujących komfortowych nieruchomości.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200

ABC – Czepczyński nowym Partnerem UNICEF Polska Spółka ABC-Czepczyński została nowym Partnerem UNICEF Polska. Umowa została uroczyście podpisana 24 września 2018 r. w siedzibie organizacji w Nowym Jorku, przez Marka Krupińskiego, Dyrektora Generalnego UNICEF Polska oraz Artura Czepczyńskiego, Prezesa Zarządu ABC-Czepczyński. ABC-Czepczyński to polska, rodzinna firma, która od ponad 20 lat prowadzi działalność w zakresie spedycji i transportu międzynarodowego - obsługując ładunki całopojazdowe i drobnicowe w relacjach pomiędzy wszystkimi krajami UE. Spółka aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz od wielu lat prowadzi działania społeczne na rzecz dzieci i ich edukacji realizując m.in. projekt „ABC-Ekonomii”, którego zadaniem jest upowszechnienie edukacji finansowej wśród najmłodszych. Dla mnie osobiście jest to najważniejsza umowa okołobiznesowa, jaką w swoim życiu do tej pory podpisałem. Gdyby rok temu ktoś powiedział mi, że będę podpisywał umowę z UNICEF w głównej siedzibie organizacji w Nowym Jorku, to wydawałoby mi się to mało realne, powiedział Artur Czepczyński, Prezes Zarządu ABC-Czepczyński. Uważam, że partnerstwo z UNICEF jest dla firmy ABC-Czepczyński i dla mnie osobiście początkiem nowej ery. To rozpoczęcie nowego rozdziału w realizacji zadań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które zyskają od tej pory wymiar globalny.
Wed, 17 Oct 2018 14:34:15 +0200


Kubki na prezent na różne okazje Kubek Footo na każdą okazję dobry pomysły na niebanalne i niepowtarzalne prezenty. Z własnym zdjęciem, rysunkiem lub dedykacją. Duży wybór gotowej grafiki i tekstów. 

Katalog

Dzieci.GdzieSzukac.pl

Dzieci katalog tematyczny stron dla dzieci, mlodzieży i ich rodziców.

Katalog

Edukacja.GdzieSzukac.pl

Edukacja i nauka katalog, strony edukacyjne i o tematyce edukacyjnej.

Katalog

Facet.GdzieSzukac.pl

Facet katalog. Męski świat, strony dla meżczyzn.

Katalog

Firmy.GdzieSzukac.pl

Katalog firm oraz ofert wg branż. Promuje polskie firmy i produkty w Polsce.

Katalog

Gry.GdzieSzukac.pl

Gry Online, darmowe gry, akcji, przygodowe, sportowe, multiplayery.

Katalog

Hobby.GdzieSzukac.pl

Katalog Hobby i Majsterkowanie. Ciekawe strony dla hobbystów, pasjonatów.

Katalog

Kobieta.GdzieSzukac.pl

Katalog dla kobiet. Wiele ciekawych stron WWW związane z życiem kobiety.

Katalog

Radio.GdzieSzukac.pl

Katalog Stron Radio w Internecie, radia internetowe, polskie i zagraniczne.

Katalog

Rozrywka.GdzieSzukac.pl

Katalog rozrywka i humor. Kluby, puby, imprezy, multimedia, film, video...

Katalog

Sklepy.GdzieSzukac.pl

Sklepy, e-handel, zakupy internetowe. Katalog sklepów intertowych.

Katalog

Programy.GdzieSzukac.pl

Katalog stron z adresami bezpłatnych, płatnych programów komputerowych.

Katalog

Turystyka.GdzieSzukac.pl

Katalog Stron WWW oferty turystyczne, nad morzem, w górach.

Katalog

Zdrowie.GdzieSzukac.pl

Zdrowie i Uroda - Katalog stron internetowych o zdrowiu, urodzie.

Katalog

Biznes.GdzieSzukac.pl

Baza Firm. Katalog branżowy firm. Biznes, finanse, firmy, usługi, produkty.

Katalog

Wczasy.GdzieSzukac.pl

Baza Firm. Katalog ofert turystycznych. Hotele, pensjonaty, kwatery, agroturystyka...

Katalog

Medycyna.GdzieSzukac.pl

Baza firm medycznych, gabinetów lekarskich, gabinetów odnowy biologicznej...


|Kontakt|


Strone odwiedzono 3396937 razy

Osób online: 1


Od 23.05.2010 ilość wizyt robotów na stronie:
Google: 1963 | MSN: 16 | Yahoo: 163 | Szukacz: 0 | NetSprint: 0 | Onet: 0