Classicauto

magazyn prawdziwych samochodów

CLASSICAUTO MARKET

Giełda w Norblinie (03/09/2017 r. od 12:00 do 16:00, Dawna Fabryka Norblina ul. Żelazna 51/53 w Warszawie) W pierwszą niedzielę września zagościmy w prawdziwie kultowym punkcie na mapie Warszawy. Zakłady Dawnej Fabryki Norblina mają bogatą historię nie tylko ze względu na produkcję m.in. zastawy stołowej. W latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych były mekką dla miłośników klasyków. […]

Artykuł CLASSICAUTO MARKET pochodzi z serwisu Classicauto.

ca_market_www

Giełda w Norblinie

(03/09/2017 r. od 12:00 do 16:00, Dawna Fabryka Norblina ul. Żelazna 51/53 w Warszawie)

W pierwszą niedzielę września zagościmy w prawdziwie kultowym punkcie na mapie Warszawy. Zakłady Dawnej Fabryki Norblina mają bogatą historię nie tylko ze względu na produkcję m.in. zastawy stołowej. W latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych były mekką dla miłośników klasyków. Dziś, po raz ostatni przed rewitalizacją, zamierzamy wskrzesić to legendarne miejsce.

W 1982 roku zakłady Norblina zamknięto, a ich obiekty zostały zaaranżowane na Muzeum Przemysłu (oddział MT). Od lat 90. do 2008 roku zgromadzono tu większość zabytków motoryzacji należących do warszawskiego Muzeum Techniki. To był niesamowity czas – tutaj wielu z nas niemal się wychowało. W weekendy pasjonaci spotykali się, aby wspólnie podłubać przy klasykach, gdyż część hal udostępniono członkom AK Polski. Piszący te słowa nigdy nie zapomni odbudowy DKW F8 znanego i lubianego Krzysztofa Szaykowskiego, czy też prób odpalenia AWZ P-70 na pych. W latach dwutysięcznych zapoczątkowano cykliczne spotkania dla szerszej rzeszy miłośników zwane Festiwalami Zabytków Motoryzacji. Za sprawą entuzjastów z FSO Autoklubu sporo muzealnych pojazdów ponownie ożyło i można je było zobaczyć w ruchu podczas różnego rodzaju imprez. Stałym elementem krajobrazu były także giełdy, a  wiele rajdów dla oldtimerów miało tu start lub metę. Niebawem ruszy rewitalizacja zabytkowych budynków. Dzięki przychylności włodarza, spółki ArtN, już dziś zapraszamy Was na sentymentalną podróż do czasów, kiedy zamiast ogłoszeń w internecie mieliśmy regularne giełdy, a zamiast „wyróżnienia na liście wyników wyszukiwania” kupowało się ogłoszenie w radiowęźle. 3 września w Dawnej Fabryce Norblina odbędzie się pierwszy Classicauto Market. Projekt, który mamy nadzieję, stanie się cykliczną giełdą zabytkowej motoryzacji w starym, dobrym stylu. To coś dla pragnących kupić bądź sprzedać klasyka, wszelkie vintage-gadżety lub po prostu chcących świetnie spędzić czas. Dodatkową atrakcją będzie pierwszy w Polsce zlot naszej ulubionej marki Tatra oraz zlot zabytkowych foodtrucków. Zapraszamy!

Artykuł CLASSICAUTO MARKET pochodzi z serwisu Classicauto.

Wed, 12 Jul 2017 11:45:35 +0000

ZLOT TATRY

Classicauto Market i Zlot Tatr już 3 września! W pierwszą niedzielę września zagościmy w industrialnym, kultowym punkcie na mapie Warszawy. Zakłady Dawnej Fabryki Norblina mają bogatą historię nie tylko ze względu na produkcję m.in. zastawy stołowej. W latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych były mekką dla miłośników klasyków. Dziś, po raz ostatni przed rewitalizacją, zamierzamy wskrzesić to […]

Artykuł ZLOT TATRY pochodzi z serwisu Classicauto.

zlot_tatry_www

Classicauto Market i Zlot Tatr już 3 września!
W pierwszą niedzielę września zagościmy w industrialnym, kultowym punkcie na mapie Warszawy. Zakłady Dawnej Fabryki Norblina mają bogatą historię nie tylko ze względu na produkcję m.in. zastawy stołowej. W latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych były mekką dla miłośników klasyków. Dziś, po raz ostatni przed rewitalizacją, zamierzamy wskrzesić to legendarne miejsce.
3 września, na terenie Dawnej Fabryki Norblina odbędzie się Classicauto Market. Projekt, który mamy nadzieję stanie się cykliczną giełdą zabytkowej motoryzacji w starym, dobrym stylu, jest dedykowany dla wszystkich pragnących kupić bądź sprzedać klasyka, „vintydżowe” dodatki lub po prostu chcących się spotkać z innym miłośnikami. Dodatkową atrakcją będzie pierwszy w Polsce zlot naszej ulubionej marki – Tatry oraz zlot zabytkowych foodtrucków.
• Podczas naszego marketu pojawią się nie tylko sprzedawcy indywidualni, ale także firmy zajmujące się profesjonalnym handlem pojazdami klasycznymi. Nie zabraknie także prawdziwych motocykli, oldschoolowych skuterów i rowerów na sprzedaż. Na stoiskach zobaczymy sprzedawców prospektów, gadżetów, części oraz firmy świadczące usługi dla właścicieli klasyków.
• W trakcie giełdy wybierzemy właściciela najciekawszego klasyka, który otrzyma od firmy detailingshop.pl voucher na usługi o wartości 2000 zł obejmujący detailingowe mycie oraz dekontaminację nadwozia, jednoetapową maszynową korektę lakieru oraz zabezpieczenia nadwozia powłoką kwarcową. Z kolei dla najbardziej czarującej Tatry firma detailingshop.pl przygotowała nagrodę w postaci pakietu kosmetyków samochodowych z najwyższej półki o wartości 600 zł. Tym bardziej warto się pojawić!
• W ramach dodatkowych atrakcji o godzinie 13:30 i 15:00 zapraszamy na zwiedzanie fabryki z przewodnikiem. Będzie można zobaczyć nieznane dotychczas zakątki Norblina i posłuchać o ciekawej historii obiektu. Podkreślamy, że będzie to ostatnia taka możliwość przed ruszającą niebawem rewitalizacją. Z uwagi na to, że ilość miejsc jest ograniczona, prosimy o przesyłanie zgłoszeń na market@classicauto.pl. Zgłoszeni będą mieć pierwszeństwo przed osobami, które się nie zgłosiły.
• Z uwagi na to, że teren Dawnej Fabryki Norblina znajduje się w centrum Warszawy i ma ograniczoną „pojemność”, uprzejmie prosimy, aby wszyscy odwiedzający market, którzy nic nie sprzedają (lub nie posiadają Tatry, przyp.red.) parkowali swoje pojazdy na zewnątrz. Wejście jest bezpłatne, wjazd dla Tatr jest również bezpłatny, natomiast bilety uprawniające do wjazdu dla sprzedających są dostępne do końca sierpnia w naszym sklepie internetowym na stronie www.classicauto.pl. Po tym terminie zakup biletu będzie możliwy  wyłącznie na miejscu, podczas wjazdu na teren imprezy – radzimy jednak skorzystać z promocyjnej oferty cenowej i zaopatrzyć się w bilety wcześniej. Liczba miejsc jest ograniczona.
• Wjazd dla sprzedawców i właścicieli Tatr będzie możliwy wyłącznie w godzinach pomiędzy 11:00 a 12:00 poprzez bramę główną od ul. Żelaznej 51/53. Wyjazd rozpocznie się o godzinie 16:00 bramą od ul. Łuckiej. Giełda będzie trwać od 12:00 do 16:00 w niedzielę 3 września.
Wszystkie bieżące informacje są publikowane na naszym facebooku! Zapraszamy!

Artykuł ZLOT TATRY pochodzi z serwisu Classicauto.

Wed, 12 Jul 2017 11:51:55 +0000

NUMER 131 [08/2017] LIMITED EDITION

Artykuł NUMER 131 [08/2017] LIMITED EDITION pochodzi z serwisu Classicauto.

Iokl_CA131_B

Artykuł NUMER 131 [08/2017] LIMITED EDITION pochodzi z serwisu Classicauto.

Wed, 12 Jul 2017 14:19:15 +0000

NUMER 131 [08/2017]

Co jakiś czas w Turynie robili coś szalonego. Na przykład taki Fiat 2300 S Coupé. Ten wóz przez lata nie znajdował uznania jako klasyk. Dziś się to zmieniło – rasowe GT z nadwoziem Ghia nabrało wartości i jest kultowe już nie tylko w naszej redakcji, o czym pisze redaktor Radosław Borowicki. FSR Tarpan część 1 Tarpan […]

Artykuł NUMER 131 [08/2017] pochodzi z serwisu Classicauto.

Iokl_CA131

Co jakiś czas w Turynie robili coś szalonego. Na przykład taki Fiat 2300 S Coupé. Ten wóz przez lata nie znajdował uznania jako klasyk. Dziś się to zmieniło – rasowe GT z nadwoziem Ghia nabrało wartości i jest kultowe już nie tylko w naszej redakcji, o czym pisze redaktor Radosław Borowicki.

FSR Tarpan część 1

Tarpan był ułomny, prymitywny i jeździł bardzo, bardzo źle. O dziwo, w Classicauto poświęcamy mu sporo miejsca. Tym razem aż dwa artykuły. W pierwszym, o historii bodaj najbardziej zapomnianego polskiego auta opowiada kurator Muzeum Tarpana.

FSR Tarpan część 2

Tarpan jest wybitnym przykładem polskiego designu, w dodatku zapowiadał się na idealny samochód dla rolnika. Jednak w przypadku żadnego innego auta „Made in PRL” rzeczywistość nie odbiegała tak drastycznie od założeń, o czym przekonał się Robert Brykała restaurując Tarpana. I to z oryginalną przyczepą.

Mercedes W123

Tegoroczny zlot klasycznych Mercedesów „Mercedesem Po Wiśle” odbył się pod hasłem 50-lecia AMG. Aby je uhonorować, nasz redaktor udał się w delegację do Płocka odpowiednio dynamicznym wozem. Oto jak w trasie sprawdził się legendarnie solidny i legendarnie powolny Mercedes W123 200D. Przedsmak artykułu mogliście zobaczyć tutaj.

Dział sportu

Pół wieku temu zadebiutował silnik, który zmienił świat Formuły 1. Legendarny Cosworth DFV nie tylko dominował w F1 przez 15 lat, wygrał 155 wyścigów Grand Prix, ale świetnie miewa się i dziś. Nasz najszybszy redaktor Robert Steć przybliża jego konstrukcję i tajniki.

Plymouth „Miss Belvedere”

Prawie dokładnie 10 lat temu pisaliśmy o jednej z najdziwniejszych historii ze świata klasycznej motoryzacji. W miasteczku Tulsa w stanie Oklahoma, niemal spod drzwi ratusza wykopano samochód. Plymouth Belvedere `57 spoczywał tu dokładnie 50 lat. Jak się okazało, pobyt w betonowym sarkofagu nie wyszedł mu na zdrowie… Dekadę później postanowiliśmy przyjrzeć się, jak potoczyły się dalsze losy „Miss Belvedere”.

Test Classicauto

Chcesz zrobić wrażenie? Jeśli tak, to najlepiej klasykiem. Możliwości wyboru auta są tysiące, ale jeden wóz w konkurencji stylu nie ma sobie równych. Przyjedź Citroënem DS i… pozamiatane! Citroën rozstał się właśnie z zawieszeniem hydropneumatycznym a redaktor Kamil Pawłowski postanowił sprawdzić, jak ten genialny wynalazek sprawdza się dziś i co jeszcze może nam zaoferować francuska bogini.

Wydarzenia i stałe działy

Człowiek i samochód

Marta i jej BMW E28. Czy dzwoniliście kiedyś do zarządu dróg pytać na których ulicach leży sól, bo chcecie ominąć je swoim samochodem? Poznajcie dziewczynę, która właśnie to robi. Dla Marty nie ma kompromisów: chcesz mieć zabytkowy samochód – musisz odpowiednio o niego dbać. A w zamian dostajesz coś wyjątkowego, szlachetnego, a wycieczka z koleżankami nad morze nabiera zupełnie innego wymiaru.

Poradnik kupującego: Porsche Boxster [986]

W historii Porsche znane są auta, które powstały po to, aby poprawić kondycję finansową firmy. W czasach ostatniego dużego kryzysu w Zuffenhausen, lekiem na całe zło miał stać się dwumiejscowy roadster dzielący części z przyszłą generacją 911 Carrera. Tak powstał Boxster. Dziś ma już 20 lat i właśnie staje się prawdziwym youngtimerem. Zakup może okazać się dobrą inwestycją, ale trzeba być bardzo uważnym. Co warto sprawdzić przed zakupem, radzi Piotr Sielicki [zajrzyjcie także na jego bloga o Porsche]

Imprezy w numerze: Classica Mierzęcin, XVI Star Drive Poland, Bikiniada vol. 3, Saab Festival, XV Sympozjum Historycznej Rekonstrukcji Pojazdów, 4. Rajd Żuka

Inwestuj w klasyki

Komentujemy jedną z najważniejszych aukcji na świecie: RM Sotheby`s w Villa Erba nad jeziorem Como, która odbyła się 27 maja br.

Classicauto Cup

Przekroczyliśmy półmetek sezonu Inter Cars Classicauto Cup. To doskonała okazja aby przyjrzeć się, jak wygląda sytuacja w punktacji pucharu i jaka będzie specyfika dwóch ostatnich rund.

CWS T1 znowu w Spale!

Duchem I Rajdu Turystycznego Classicauto w Spale był CWS T1 – dzięki obecności świetnej repliki prototypu polskiej legendy, mogliśmy powtórzyć historyczne zdjęcie z czasów, gdy CWS-y bywały na letnisku u prezydenta Mościckiego. Historię opisuje redaktor Michał Leśniewski.

Nowe samochody

BMW M140i

Felieton

Eksperci od siedmiu boleści – to że auto zabytkowe jest rzadkie, nie zawsze oznacza, że jest drogie! O „jedynym takim, dla konesera” piszą nasi felietoniści.

Zapraszając na Classicauto Market i Zlot Tatr, które odbędą się 3 września w Dawnej Fabryce Norblina, w dziale Made in Poland przypominamy o przemysłowych tradycjach tego miejsca.

Artykuł NUMER 131 [08/2017] pochodzi z serwisu Classicauto.

Wed, 12 Jul 2017 14:05:09 +0000

Tarpan

Tarpan to samochód ze świetnym pomysłem. Posiadał funkcjonalność auta dostawczego połączoną z możliwością przewiezienia 6 osób, dzięki przesuwanej ścianie grodziowej. Dodajmy prostą konstrukcję opartą na sprawdzonych podzespołach i mamy przepis na idealny samochód rolniczy. To się musiało udać! Jednak w przypadku żadnego innego auta „Made in PRL” rzeczywistość nie odbiegała tak drastycznie od założeń, o […]

Artykuł Tarpan pochodzi z serwisu Classicauto.

Tarpan to samochód ze świetnym pomysłem. Posiadał funkcjonalność auta dostawczego połączoną z możliwością przewiezienia 6 osób, dzięki przesuwanej ścianie grodziowej. Dodajmy prostą konstrukcję opartą na sprawdzonych podzespołach i mamy przepis na idealny samochód rolniczy. To się musiało udać! Jednak w przypadku żadnego innego auta „Made in PRL” rzeczywistość nie odbiegała tak drastycznie od założeń, o czym przekonałem się, restaurując Tarpana.

Cały artykuł w Classicauto 131 (08/2017)

Tekst i zdjęcia: Robert Brykała

18 17 16 14 12 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Artykuł Tarpan pochodzi z serwisu Classicauto.

Fri, 04 Aug 2017 10:53:12 +0000

Fiat 2300 Coupé

Gigant z Turynu od zawsze kojarzy się z popularnymi autami. Ale lubił i umiał zabłysnąć szlachetnym wozem dla wyższych sfer. Tak powstał zjawiskowy Fiat 2300 S Coupé. Po latach niełaski dziś znajduje uznanie i nikt nie ma wątpliwości, że zasługuje na miano „kultowy”. Cały artykuł w Classicauto 131 (08/2017) Tekst: Radosław Borowicki Zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Artykuł Fiat 2300 Coupé pochodzi z serwisu Classicauto.

Gigant z Turynu od zawsze kojarzy się z popularnymi autami. Ale lubił i umiał zabłysnąć szlachetnym wozem dla wyższych sfer. Tak powstał zjawiskowy Fiat 2300 S Coupé. Po latach niełaski dziś znajduje uznanie i nikt nie ma wątpliwości, że zasługuje na miano „kultowy”.

Cały artykuł w Classicauto 131 (08/2017)

Tekst: Radosław Borowicki

Zdjęcia: Rafał Andrzejewski

24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 12 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Artykuł Fiat 2300 Coupé pochodzi z serwisu Classicauto.

Fri, 04 Aug 2017 10:51:17 +0000

Classicauto testuje: Citroën DS

Rewolucyjny, ultranowoczesny i przepiękny. Citroën DS jest klasą sam w sobie. Zaprezentowany w 1955 roku oderwał się od rzeczywistości i lewitował nad nią do 1975. A właściwie nadal to robi. Nieco gorzej jest z najważniejszą innowacją DS-a. Symbolem Citroëna, od momentu wprowadzenia „Bogini”, stało się zawieszenie hydropneumatyczne. Niedawno francuski producent niespodziewanie poinformował, że rezygnuje z […]

Artykuł Classicauto testuje: Citroën DS pochodzi z serwisu Classicauto.

Rewolucyjny, ultranowoczesny i przepiękny. Citroën DS jest klasą sam w sobie. Zaprezentowany w 1955 roku oderwał się od rzeczywistości i lewitował nad nią do 1975. A właściwie nadal to robi. Nieco gorzej jest z najważniejszą innowacją DS-a. Symbolem Citroëna, od momentu wprowadzenia „Bogini”, stało się zawieszenie hydropneumatyczne. Niedawno francuski producent niespodziewanie poinformował, że rezygnuje z tego rozwiązania.

Cały artykuł w Classicauto 131 (08/2017)

Tekst: Kamil Pawłowski

Zdjęcia: Rafał Andrzejewski

1 30 29 28 27 24 23 22 21 20 18 17 16 14 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2

Artykuł Classicauto testuje: Citroën DS pochodzi z serwisu Classicauto.

Fri, 04 Aug 2017 10:43:38 +0000

BMW M140i

Satysfakcja gwarantowana BMW ma czelność sprzedawać ludziom kolejny face-lifting niemal starożytnej Serii 1! I wie, co robi, bo kolejka chętnych na jedynego na rynku kompakta z tylnym napędem i sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem nie maleje. Oto klasyczne już BMW M140i. Tekst i zdjęcia: Wojciech Jurecki Rozwinięta wersja artykułu, który ukazał się w Classicauto nr 131 (08/2017) […]

Artykuł BMW M140i pochodzi z serwisu Classicauto.

18 17 16 15 14 12 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Satysfakcja gwarantowana

BMW ma czelność sprzedawać ludziom kolejny face-lifting niemal starożytnej Serii 1! I wie, co robi, bo kolejka chętnych na jedynego na rynku kompakta z tylnym napędem i sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem nie maleje. Oto klasyczne już BMW M140i.

Tekst i zdjęcia: Wojciech Jurecki

Rozwinięta wersja artykułu, który ukazał się w Classicauto nr 131 (08/2017)

Od kiedy w 2004 roku BMW wypuściło swojego pierwszego kompakta – Serię 1, inni producenci mają problem. Czego by nie projektowali w podobnej klasie, wychodzi im… BMW Serii 1. Nie dziwne, bo biorąc pod uwagę doskonałość konstrukcyjną tego modelu i ponadczasowy design, „Jedynkę” śmiało można zaliczyć do klasyki motoryzacji oraz do najwybitniejszych osiągnięć ówczesnego szefa designu BMW, Chrisa Bangle`a.

Najmniejsze BMW przechodzi ciągłe liftingi i nie ma żadnej wspólnej części z protoplastą, co nie zmienia faktu, że zasadniczo jest to ciągle ten sam samochód. BMW udała się przy tym rzadka sztuka: Seria 1 jest nowoczesna, coraz lepsza, a po drodze udało się nie zepsuć jego unikalnego charakteru. Dodajmy, że po dziś dzień mało aut tego rozmiaru tak dobrze łączy komfort z prowadzeniem, funkcjonalnością i dynamiką, zaś samochodu takiego jak M140i, nie ma w ofercie chyba nikt. BMW oferuje wprawdzie Serię 1 z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 i napędem na przód, ale „daniem mięsnym” jest właśnie 140i/M140i, dostępne z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym, a także jako spokrewnione M240i (coupé i kabriolet) Jego trzylitrowy silnik biturbo rozwija imponujące 340 KM i równe pół tysiąca Nm momentu obrotowego, zmieniając BMW w mały pocisk. Co również już praktycznie niespotykane, w wersji z tylnym napędem dostępna jest skrzynia ręczna (6-biegowa). Wersja xDrive z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Wersja z tylnym napędem i ręczną skrzynią – minimalnie dłużej. Konkurencja w ekstremalnych sytuacjach prowadzi się nieco lepiej (Mercedes A45 AMG, VW Golf R). Oferuje także więcej mocy, ale… nie ten styl. Mercedes A45 AMG miażdży mocą 370 KM, lecz dostępny jest tylko „w automacie” i z napędem 44, do tego z jakże trywialnymi, czterema cylindrami. Nie da się tego porównać z pieszczącym ucho, szlachetnym dźwiękiem 6 cylindrów „w rzędzie”, klasycznym tylnym napędem i dyskretną elegancją BMW M140i. Nawet biorąc pod uwagę niemałe pieniądze: cena M140i startuje bowiem od 189 tys zł, zaś dodając kilka „extrasów”, pośród których z pewnością warto dopłacić za stereo marki Harman Kardon, można zbliżyć się do ćwierć miliona zł.

M140i nie jest tak „kosmiczne”, jak nowo wprowadzane modele, ale w tym przypadku należy to uznać za zaletę. Przy tym ciągle BMW Serii 1 stanowi wzorzec auta kompaktowego. Szczególnie trzeba je pochwalić za świetne fotele, pozycję za kierownicą, idealną funkcjonalność wnętrza, duży bagażnik, oczywiście moc i sprawność na drodze. Silnik nie posiada opcji „buczącego wydechu” ani ordynarnego wspomagania dźwięku za pomocą głośników. Niektórym może się wydać wręcz za cichy, ale tutaj nie słucha się wydechu, lecz samego silnika. Kontrolę trakcji można całkowicie wyłączyć i to jednym naciśnięciem guzika, czyli bez zbędnych ceregieli. „Kozaków” ostrzegam, że ten względnie krótki wóz, w poślizgach wymaga bardzo szybkich reakcji, zatem zwłaszcza na mokrej nawierzchni zastanówcie się 5 razy, zanim to zrobicie. Litera „M” w przypadku M140i to przede wszystkim wyśmienite zawieszenie. Hamulce przy jeździe zbliżonej do wyczynowej okazują się podatne na przegrzanie (, ale na drodze nie mamy najmniejszych szans zbliżyć się do tej granicy – są po prostu potężne. W żadnej wersji nie można niestety zamówić szpery w tylnym dyferencjale, zamiast niej mamy elektroniczną imitację.

Mimo sukcesu przednionapędowego BMW Serii 2, grupa nabywców ceniących unikalny charakter mocnych wersji Serii 1 jest na tyle duża, że wycofanie 140i/M140i z produkcji byłoby dla BMW prawdziwym strzałem w stopę. Prosimy nie strzelać – dzięki takim wozom jak M140i, cały czas tworzy się klasyka. I okazuje się, że w przeddzień prezentacji odnowionej „Jedynki”, mogę być spokojny. Choć raz w odniesieniu do modelu „wychodzącego” nie muszę pisać: „warto się pośpieszyć z kupnem, bo następca nie będzie tak ciekawy”. Seria 1 rocznik 2018 zachowa wszystko co obecna, wszystko co w niej dobre. Stylistycznie to kolejne rozwinięcie projektu Chrisa Bangle`a, zaś największą zmianę będzie stanowiło całkiem nowe, odpowiednio do naszych czasów interaktywne wnętrze. Reasumując, zasadnicza bryła „Jedynki” pozostaje i pozostanie niezmieniona od 2004 roku. Opisywany model dla jednych jest zbyt zwykły z wyglądu, zwłaszcza jak na niemałą cenę. Dla innych odwrotnie – elegancja i dyskrecja najmocniejszej wersji Serii 1 jest wartością, atutem. I chyba tych innych jest ich sporo, bo mój znajomy po zamówieniu u dilera, czekał na takie auto prawie pół roku.

Artykuł BMW M140i pochodzi z serwisu Classicauto.

Fri, 04 Aug 2017 10:36:05 +0000

NUMER 130 (07/2017)

Lipcowe Classicauto dostępne na tablety w Google Play (Android) i AppStore (iOS), prenumeracie oraz oczywiście na papierze w najlepszych kioskach i naszym sklepie. Co w tym miesiącu? Plymouth Barracuda `Cuda 383 Czas na kawał porządnego mięsa – czas na Muscle Cary. Plymouth `Cuda, czyli potworna wersja Barracudy. W Polsce bardziej znany jest jej brat – Dodge Challenger, ale […]

Artykuł NUMER 130 (07/2017) pochodzi z serwisu Classicauto.

Iokl_CA130

Lipcowe Classicauto dostępne na tablety w Google Play (Android) i AppStore (iOS), prenumeracie oraz oczywiście na papierze w najlepszych kioskach i naszym sklepie. Co w tym miesiącu?

Plymouth Barracuda `Cuda 383

Czas na kawał porządnego mięsa – czas na Muscle Cary. Plymouth `Cuda, czyli potworna wersja Barracudy. W Polsce bardziej znany jest jej brat – Dodge Challenger, ale w USA to `Cuda jest jednym z najbardziej kultowych Muscle Carów. Naczelny pisze o tym, czym jest naprawdę ta drapieżna rybka.

Fiat 8V Supersonic z Polski wygrywa w Villa d’Este

To być może największe wydarzenie w dziejach polskiego kolekcjonerstwa oldtimerów. Należący do polskiego kolekcjonera i odrestaurowany przez niego biały kruk – Fiat 8V Supersonic, wygrywa klasę na konkursie elegancji Villa d’Este. Tylko w Classicauto: właściciel z niebywałą klasą opisuje, jak do tego doszło.

KdF typ 82 znany jako Volkswagen Kübelwagen

Czy w samochodzie, który nie dość, że nie za dobrze nam się kojarzy, to jeszcze jest uważany powszechnie za szpetny, można doszukiwać się piękna? Uważamy, że można. Szukaliśmy go w idealnie odrestaurowanym egzemplarzu z początków produkcji, z modernistyczną architekturą Wrocławia w tle.

Strzały w Las Vegas

Zamach na Tupaca Shakura w 1996 roku wstrząsnął światem. Jeden z czołowych raperów został ot tak, zaatakowany na ulicy. BMW 750iL, którym wtedy jechał, trafiło ostatnio na sprzedaż. Czy to na pewno ten samochód? Co zdarzyło się tamtego wieczoru w Las Vegas?

Aston Martin Vantage Volante Zagato

Drogie wozy klasy GT zawsze są wszystkie takie same. Tak nie może być – stwierdzili styliści z mediolańskiego Zagato. Byli jak gość, który wpadł na imprezę z siekierą i wszystko porąbał. Nikt nie wiedział, o co mu chodziło, zrozumienie przyszło dopiero po 30 latach… O tym, jak uznania doczekał się przedziwny Aston Martin Vantage Zagato, pisze Piotr Skowron.

Mikrus i Meduza mają 60 lat!

Dokładnie 60 lat temu, 22 lipca 1957 roku, pierwszy raz pokazano publicznie Mikrusa wraz z jego alter ego – Meduzę. Prezentujemy nigdy niepublikowane zdjęcia z tego wydarzenia, a komentują je autorzy sławnej książki o Mikrusie – Mieczysław Płocica i Bartosz Winiarski.

Test: Polski Fiat 125p Kombi

W roku 50. urodzin Polskiego Fiata 125p red. Pawłowski nie mógł się oprzeć, aby nie przetestować tego kultowego wozu. Polski Fiat 125p kombi jako wóz badylarza – zobaczcie, jak się sprawdził.

Prom w Nowym Porcie

Rok temu Gdańsk pożegnał prom łączący Nowy Port z Wisłoujściem. Miał on stracić sens po otwarciu tunelu łączącego obie strony Martwej Wisły. Okazuje się jednak, że promu bardzo brakuje. Nie dość, że spajał ze sobą dwie niezwykłe części Gdańska, to był też po prostu atrakcją samą w sobie. Rafał Andrzejewski pisze o tym, jak nie zawsze nowoczesność jest lepsza, a dawny styl życia zasługuje na szacunek.

Człowiek i samochód

Co roku pakuje rodzinę do zabytkowego Forda Transita i jedzie w najdalsze zakątki Europy. Przepis na idealne wakacje slow-motion podaje Wiktor Paul w wywiadzie z Michałem Koniecznym.

Inwestuj w klasyki

Czy możemy mówić o ożywieniu na polskim rynku aukcji oldtimerów?

Made in Poland

Okazuje się, że przeciętny polski rolnik, nawet gdy pracuje najnowszym ciągnikiem, to dla pewności trzyma w stodole Ursusa C-330. Ten wybitny, pierwszy po wojnie całkowicie polski ciągnik, obchodzi właśnie 50. urodziny.

Poradnik kupującego

Mercedes 190 (W201). Jeden z najlepszych modeli Mercedesa w historii. Na pewno warto kupić, ale jak kupić go dobrze?

Nowe samochody

Fiat 124 Spider

Ford Fiesta ST220

Wydarzenia

I Rajd Turystyczny Classicauto

Inter Cars Classicauto Cup

Artykuł NUMER 130 (07/2017) pochodzi z serwisu Classicauto.

Mon, 19 Jun 2017 11:49:27 +0000

I RAJD TURYSTYCZNY CLASSICAUTO

Ten pierwszy raz Chodziło po głowie, chodziło i doszło! Co? Nasz „firmowy” rajd turystyczny, który był taki, jak sobie wymarzyliśmy. Gdzie? W Spale i obfitujących w atrakcje okolicach leśnej rezydencji prezydenta Mościckiego. 70 załóg w autach z lat 1939-1989 wystartowało 20 maja w I Rajdzie Turystycznym Classicauto. Aż 70 załóg zdecydowało się przyjechać do Spały. […]

Artykuł I RAJD TURYSTYCZNY CLASSICAUTO pochodzi z serwisu Classicauto.

1 44 43 42 41 40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 12 11 9 8 7 6 5 4 3 2

Ten pierwszy raz

Chodziło po głowie, chodziło i doszło! Co? Nasz „firmowy” rajd turystyczny, który był taki, jak sobie wymarzyliśmy. Gdzie? W Spale i obfitujących w atrakcje okolicach leśnej rezydencji prezydenta Mościckiego. 70 załóg w autach z lat 1939-1989 wystartowało 20 maja w I Rajdzie Turystycznym Classicauto.

Aż 70 załóg zdecydowało się przyjechać do Spały. Tremę mieliśmy okrutną – zorganizowanie rajdu turystycznego marzyło nam się od dawna i pracowaliśmy ciężko, aby się do niego przygotować. Założenia były zwięzłe: sporo jeżdżenia malowniczymi drogami, obfitość atrakcji turystycznych „w naszym stylu”, a zatem związanych z architekturą, kulturą, techniką. Rejon zatopionej w przepięknych lasach Spały okazał się być idealnym wyborem. To jeden z tych regionów, który jest za blisko, żeby zwrócić na niego uwagę. Niesłusznie, bo obfituje w atrakcje, dzięki którym rajd turystyczny mógłby trwać nawet trzy dni. A trwał tylko jeden dzień. Świadomie wybraliśmy formułę bardziej skomasowaną, zdając sobie sprawę, że mało kto w dzisiejszych czasach może sobie pozwolić na wygospodarowanie wolnych 2-3 dni.

Rajd z bazą w Pensjonacie Karczma Spalska polegał na pokonaniu ponad 100-kilometrowej trasy z itinererem, z licznymi przygodami po drodze. Trasę w oparciu o miejscowych ekspertów zaprojektowała doświadczona ekipa Stada Baranów i Classicauto Cup. Każdy element wymagał jakiegoś wysiłku, nawet sam itinerer był w kilku miejscach podchwytliwy. Co cieszy, na rajd przyjechało sporo debiutantów, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z podobną formą turystyki. Każde odwiedzane miejsce było okazją, żeby zobaczyć coś niesamowitego i związanego z lokalną tradycją i historią. Przykładowo należało wejść do synagogi z XIX w. w Inowłodzu, która mieści… sklep spożywczy. W nim należało pobrać butelkę Jałowca. Jest to lokalny, produkowany w Piotrkowie trybunalskim z szyszek, napój orzeźwiający. Dobrze schłodzony Jałowiec w upalny dzień metodami naturalnymi postawi na nogi nawet najbardziej wykończonych upałem. Na ukrytych na trasie „checkpointach” zawodnicy musieli rozpoznać przednie pasy różnych aut, uprawiać szermierkę z dziewczynami, rozpoznać modele limuzyn Tatra. Szczególnie sympatycznie zawodnicy przyjęli checkpoint „der bunker”, czyli polową redakcję Classicauto. W chłodzie miło wiejącym z czeluści schronu kolejowego w Jeleniu, zainstalował się naczelny z panią redaktorową. Załogi miały za zadanie rozwiązać quiz. Niektóre pytania, z pozoru proste, okazały się trudne, np. jaką długość ma PF 126p, 305, 422 czy 220 cm? Najwięcej problemów sprawiło pytanie, ile stron liczy Classicauto. Z trzech możliwości najczęściej obstawiano, że 68. O dziwo prawie wszyscy poradzili sobie z tym: Który ze znanych projektantów wystąpił w kampanii promującej bezpieczeństwo na drodze w kamizelce odblaskowej i powiedział: „Wiem, jest okropna i do niczego nie pasuje. Ale ratuje życie”? Chodziło oczywiście o Karla Lagerfelda.

Na próbie sportowej w Inowłodzu odznaczyli się Rafał Gradowski z Olą Gradowską. Startowali najstarszym znanym obecnie egzemplarzem Warszawy M-20 z 1951 roku. Hołubce, jakie szofer wycinał podczas próby sportowej, wprawiły w osłupienie nawet ekspertów. Załoga wygrała zresztą klasę Pre 55.

Z naszego zaproszenia skorzystał Jarosław Śliwiński, który przyjechał niezwykle klimatyczną repliką prototypowego CWS T-1 z 1926 roku. Dzięki p. Jarosławowi odtworzyliśmy zdjęcia, jakie oryginalny CWS miał zrobione w tych miejscach, w czasach prezydenta Mościckiego. O tej akcji więcej napiszemy za miesiąc. Nasze serca skradła niebieska piękność – Renault Alpine A110 w najlepszej specyfikacji 1600S, którą wystartował Jakub Pietrzak.

Wzruszającym aspektem rajdu był jego cel charytatywny. Nawiązaliśmy współpracę ze Stowarzyszeniem MimoTo z Krakowa. Uczestnicy rajdu opłacając niemałe wpisowe (300 zł), zasilili fundusz pomocy dzieciom z domów dziecka. Dzięki hojności firm: Michalczewski, Dental Spa, Ekoparkiet, Opony Do Sportu, Autoexpert, Pizza Brakes, grupa 30 dzieci z małopolskiego spędziła w Spale i okolicach weekend pełen atrakcji. Baza rajdu, Pensjonat Karczma Spalska, ufundowała dzieciakom m.in. spływ kajakowy i górę gofrów.

Było o co walczyć, bowiem zwycięzcy rajdu otrzymywali wartościowe nagrody, jak weekend w Hotelu Mościcki czy markowe zegarki. Jeden z zawodników pokazał klasę, deklarując, że równowartość wygranego zegarka przekaże na rzecz dzieci z domu dziecka, co też uczynił.

Jako gospodarz i mecenas rajdu towarzyszył nam wójt gminy Inowłódz Bogdan Kącki, który z entuzjazmem odniósł się do pomysłu drugiej edycji za rok. Serdecznie dziękujemy wszystkim, dzięki którym znowu przekonaliśmy się, że to dobrzy ludzie tworzą świetną energię i atmosferę.

Artykuł w Classicauto 130 (07/2017)

Tekst: Wojciech Jurecki

Zdjęcia: Rafał Roguski, Daria Tworek

Artykuł I RAJD TURYSTYCZNY CLASSICAUTO pochodzi z serwisu Classicauto.

Thu, 29 Jun 2017 10:45:19 +0000


Kubki na prezent na różne okazje Kubek Footo na każdą okazję dobry pomysły na niebanalne i niepowtarzalne prezenty. Z własnym zdjęciem, rysunkiem lub dedykacją. Duży wybór gotowej grafiki i tekstów. 

Katalog

Dzieci.GdzieSzukac.pl

Dzieci katalog tematyczny stron dla dzieci, mlodzieży i ich rodziców.

Katalog

Edukacja.GdzieSzukac.pl

Edukacja i nauka katalog, strony edukacyjne i o tematyce edukacyjnej.

Katalog

Facet.GdzieSzukac.pl

Facet katalog. Męski świat, strony dla meżczyzn.

Katalog

Firmy.GdzieSzukac.pl

Katalog firm oraz ofert wg branż. Promuje polskie firmy i produkty w Polsce.

Katalog

Gry.GdzieSzukac.pl

Gry Online, darmowe gry, akcji, przygodowe, sportowe, multiplayery.

Katalog

Hobby.GdzieSzukac.pl

Katalog Hobby i Majsterkowanie. Ciekawe strony dla hobbystów, pasjonatów.

Katalog

Kobieta.GdzieSzukac.pl

Katalog dla kobiet. Wiele ciekawych stron WWW związane z życiem kobiety.

Katalog

Radio.GdzieSzukac.pl

Katalog Stron Radio w Internecie, radia internetowe, polskie i zagraniczne.

Katalog

Rozrywka.GdzieSzukac.pl

Katalog rozrywka i humor. Kluby, puby, imprezy, multimedia, film, video...

Katalog

Sklepy.GdzieSzukac.pl

Sklepy, e-handel, zakupy internetowe. Katalog sklepów intertowych.

Katalog

Programy.GdzieSzukac.pl

Katalog stron z adresami bezpłatnych, płatnych programów komputerowych.

Katalog

Turystyka.GdzieSzukac.pl

Katalog Stron WWW oferty turystyczne, nad morzem, w górach.

Katalog

Zdrowie.GdzieSzukac.pl

Zdrowie i Uroda - Katalog stron internetowych o zdrowiu, urodzie.

Katalog

Biznes.GdzieSzukac.pl

Baza Firm. Katalog branżowy firm. Biznes, finanse, firmy, usługi, produkty.

Katalog

Wczasy.GdzieSzukac.pl

Baza Firm. Katalog ofert turystycznych. Hotele, pensjonaty, kwatery, agroturystyka...

Katalog

Medycyna.GdzieSzukac.pl

Baza firm medycznych, gabinetów lekarskich, gabinetów odnowy biologicznej...


|Kontakt|


Strone odwiedzono 3051413 razy

Osób online: 3


Od 23.05.2010 ilość wizyt robotów na stronie:
Google: 98 | MSN: 8 | Yahoo: 66 | Szukacz: 0 | NetSprint: 0 | Onet: 0